• Request to join | Aanmelden
  • Inloggen
  • 'By far one of the best seminars we’ve ever had'

    apr 16, 2019

    Door Jeroen Frerichs - Hospitality Consultancy

    Op 27 t/m 29 maart ontvingen wij de top van een grote Franse zorgorganisatie, Korian. Deze groep van 80 managers had onze dienstverlening ingeroepen voor een tweedaags seminar rondom het thema: Customer Centered Care. Maarten Bos en Jeroen Frerichs waren gastheren, organisatoren en vormgevers van het seminar.

    Korian, een organisatie voor ouderenzorg

    Korian is een grote organisatie voor ouderenzorg in verschillende vormen. Met vijfigduizend medewerkers en zevenhonderd locaties in vijf landen is het een van de grootste zorgorganisaties in Europa. Dankzij een connectie via Belgische zorgarchitect kwam de organisatie met haar vraag om een tweedaags seminar bij ons terecht. “Graag in het Engels vanwege ons multinationale karakter”.

    Inspirerend tweedaags seminar

    Met inspirerende gastsprekers en interactieve workshops creëerden Maarten en Jeroen een attractief programma dat door de deelnemers zelf gewaardeerd werd met de woorden: “By far one of the best seminars we’ve ever had”. Een mooi compliment voor een fantastische samenwerking, want de gastheren stonden niet alleen in deze organisatie. Eigenlijk was het een prachtige samenwerking tussen school, Teaching Hotel en Hospitality Consultancy.

    Korian Group

     

    Een groot compliment voor studenten en medewerkers

    Studenten en medewerkers droegen optimaal bij aan de voorbereiding en organisatie van het seminar. THCB heeft zich van z’n allerbeste kant laten zien met een fantastische banqueting gedurende het hele programma. Vanaf de aankomst van de gasten (een vol THCB en de overige gasten in het Apple Park) tot en met het vertrek per taxibusjes op vrijdagmiddag, inclusief de goodie-bag, wisten we ons verzekerd van maximale zorg en aandacht.

    Of het nu ging om het openstellen van ruimtes, een extra stukje technische ondersteuning of het verschuiven van het programma; of het nu ging om interventie en aanscherping van de inhoud, improvisatie in de werkvorm of om het opschalen van de service tijdens de lunch in het park, in alles hebben wij (school, hotel en consultancy) laten zien dat wij onze klant centraal hebben gezet.

    De klant centraal

    Daarmee hebben we – aldus onze Franse gasten – het ultieme statement gemaakt in wat het betekent als dat gebeurt, de klant centraal zetten. Ik heb ervaren dat als je dat echt doet dat je elkaar dan met een half woord verstaat en dat er een flow ontstaat in de samenwerking. Het gemeenschappelijk uitgangspunt stroomlijnt de energie en zorgt voor effectieve communicatie en samenwerking, waar ik met veel plezier op terug kijk.

    Misschien moeten we dat vaker doen, ook in de zorg zelf … de klant echt centraal zetten.


    Ander nieuws